Dag 2 - min första riktiga vän

Okej. Dags för dag 2. Min första riktiga vän.
Min första verkligen bästa bästa riktiga vän heter Gwendolina Karolina Victorine Gérard.
När jag var liten bodde jag på en bondgård som heter Bornäs. Inte långt därifrån , ca 3 km , bodde familjen Gérard. Min mamma o pappa var bekant med dem redan innan jag fanns. Men de lärde känna dem mera med tiden. När jag var 1 år så fick familen Gérard också en dotter. Kära Gwendolina. Jag o Gwendo lärde känna varandra redan som små. Vi lekte alltid tillsamans, efter skolan, på helger, alltid. Vi gick ut på äventyr hela tiden. Gick från mitt hus till hennes utan att säga något , o vi var typ 5-7 år ! hahah. Vi var bakom hennes hus o byggde kojor vid bäckar, lekte att det fanns galna människor i skogen, tvingade våra småsyskon att gifta sig i en skottkärra, HAHA ja , vi gjorde så mycket tillsammans! När jag inte hade någon nära vän i skolan som liten så kunde jag alltid komma hem till min allra bästa härliga underbara roliga äkta vännen Gwendo. Vi hittade på allt,sa allt, skrattade åt allt. Vi var hur tajta som helst. Hon var mitt allt. Vi lutade oss alltid mot varandra.  Våra familjer åkte på semestrar tillsammans. en minns jag SÅ väl!! vi var på Gotland. Bilden ovan är där ifrån.(har tyvärr inga bilder på oss tilsammans på datorn) förutom den som man inte ser så mycket , men ändå.  Det är från när vi var på en vikingaby o satt o gjorde bröd o pungpåsar. SÅ KUL hade vi! hahaha! o sprang på alla brunnorna på gatorna rätt ut i trafiken ör att kunna skrika " A BRUNN!!!!" HAHA! Alltså ,det måste varit typ bästa tiden i livet. Jag saknar så när man var i den åldern. Trots att jag hade de lite kämpigt i skolan ibland,  jag var inte helt poppis! haha, så kunde jag iaf komma hem till ett tryggt hem med en äkta bästavän. som alltid brydde sig om o älskade mig. Jag älskar alla minnen med Gwendo. Vi har gjort så mycket kul. Jag minns knappt nått tråkigt.  .haha. Åh, jag tjuter snart, jag saknar allt med Gwendo ,bornäs ,sion , skogen, lekarna,semestrarna, kojorna, busen. ÅH!! vi umgicks i många år. Gick på fotboll tilsammans, minns när jag tappa bort mig i skogen med laget! hahaha! Ja, hela den familjen är så härlig.
Nu bor de i Frankrike och jag har inte träffat dem på väldigt länge, o sist jag såg Gwendo hann jag inte umgås med henne knappt alls. Jag som så gärna velat tillbringa år med henne. Men nu i sommar vill jag komma iväg till Frankrike o hälsa på. Prata,skratta,minnas o skapa nya minnen. Hoppas det blir av! Jag Ber att det blir av!!
ÅH ,Gwendo ,när jag sitter här o minns vår tid gråter jag, saknar jag, älskar jag.
GWENDOLINA,JAG ÄLSKAR DIG FRÅN FÖDSELN TILL GRAVEN. DU ÄR MIN SANNA BARNDOMSVÄN O KOMMER VARA EN GALET KÄR VÄN HELA LIVET UT!!! <3<3<3<3<3<3

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken fin text, härligt att höra. Om man tänker efter så finns det mycket saker och siga om oss! Jag hoppas du kommer ihåg när vi var så mycket emot "stadsborna". Hahah!

Däremot minns jag ett dåligt minne (men som jag skrattar till nu), det var när jag la in biljard staven i ditt öga och sen ville du inte se mej på hela kvällen ... Hah!

Håller tummarna så att du kan komma i sommar och skapa andra minnen <3

2011-03-23 @ 21:21:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0